Persbericht – EuroCollege: Door topondernemers ontwikkelde Hbo-opleiding ziet verviervoudiging aanmeldingen studenten

EuroCollege, persbericht, pr campagne, pr actie, pr bureau amsterdamHBO-bachelor International Business & Entrepreneurship in 2,5 jaar

Rotterdam, 9 januari 2014 – EuroCollege startte in 2012 met de eerste Nederlandse HBO-ondernemersopleiding, International Business & Entrepreneurship (IBE), die geheel is ontwikkeld en wordt gegeven door ondernemers. De vraag naar de opleiding is groot. Deze week starten er vier keer zoveel studenten met de opleiding in vergelijking tot vorig jaar. In september 2013 was er al een verdubbeling van het aantal klassen. De versnelde Hbo-opleiding leert studenten in minder dan 3 jaar een ondernemersmindset ontwikkelen, acties te ondernemen en leert ze wat succesbeleving is. Daarnaast worden de studenten opgeleid op het gebied van conceptontwikkeling, marketing, creatie en organisatie alsmede finance. De ondernemers stellen dat doelen stellen, hard werken en knokken de belangrijkste elementen vormen voor succes.

Topondernemers voor de klas
“Alle docenten van EuroCollege zijn succesvolle, universitair geschoolde ondernemers. Het zijn in feite leermeesters pur sang. EuroCollege maakt bewust geen gebruik van de klassieke docent die in reguliere scholen voor de klas staat. De gemiddelde docent in het reguliere beroepsonderwijs is ambtelijk en tamelijk ongedisciplineerd, en veelal weinig deskundig. Dat ongedisciplineerde is terug te zien in de massale lesuitval op staatsscholen. Daarnaast kan een ambtenaar natuurlijk nooit ondernemers opleiden. Onze leermeesters zijn rolmodellen die de wilskracht van studenten stalen middels de principes: eisen stellen, no pain, no gain, deadline is deadline en ziek zijn is een keuze. Indien je succesvol wil worden in het bedrijfsleven dan is een stevige mentaliteit nodig. Wij vinden het van essentieel belang dat onze studenten een winnaarsmentaliteit aangeleerd krijgen,” aldus Edu van de Walle, directeur Eurocollege.

Studenten over IBE-opleiding
De IBE-studenten zijn enthousiast dat zij les krijgen van succesvolle ondernemers. “Wat je snel leert op EuroCollege zijn de normen en waarden en de gang van zaken in het werkelijke bedrijfsleven. Het is zo inspirerend om les te krijgen van mensen die daadwerkelijk wat bereikt hebben, succes kennen en niet van mensen die jou alleen vertellen wat jezelf ook in je boek kunt lezen. Of erger, je de hele dag zinloos achter een laptop laten zitten,” zegt tweedejaars IBE-student Stijn Hoogendoorn. Volgens Hoogendoorn moeten studenten die aan de opleiding willen beginnen de woorden motivatie, discipline en verantwoordelijkheid heel serieus nemen. “Projecten worden uitgevoerd voor echte bedrijven met echte budgetten. Opdrachtgevers stel je nooit teleur. Falen is geen optie als je studeert aan EuroCollege,” aldus Hoogendoorn.

Over EuroCollege
EuroCollege is een kleinschalige hogeschool die naast entrepreneurship ook de opleidingen hotelmanagement en events aanbiedt. De aanpak is duidelijk: No pain, no gain! Diep gaan en groots presteren. De studenten, docenten en begeleiders werken dan ook doelgericht en hard. Dit levert een hoog slagingspercentage op: 80% van de studenten slaagt binnen 3 jaar. Daarbij komt dat de studenten afstuderen met een winnaarsmentaliteit. Binnen de hogescholen in Nederland is EuroCollege de enige met principes. De aanpak is tamelijk on-Nederlands en heeft veel weg van de benadering die de betere Aziatische en Britse scholen hanteren. De heer Van de Walle voorspelt dat binnen 10 jaar ook de betere scholen in Nederland volgens een vergelijkbare aanpak zullen gaan werken. “Eerst moet het onderwijs in Nederland helemaal vastlopen. De tijd is nu nog niet rijp. Ik ben het met de heer Van Lieshout, hoogleraar en lid van de Wetenschappelijke Raad voor de Regering eens dat wij veel van de Aziaten kunnen leren,” aldus Van de Walle. Van Lieshout opperde dit tijdens een interview in dagblad TROUW. Aanleiding was een rapport waar hij aan mee heeft gewerkt waarin er redelijk hard gesteld werd dat het roer om moet in Nederland.

Voor meer informatie, interviewaanvragen en additioneel beeldmateriaal kunt u contact opnemen met persvoorlichter Stephanie Aukes op telefoonnummer 06-24608220 of e-mail info

[at]supastar-pr.com.

Hoge resolutie beeldmateriaal:

In de media
Directeur EuroCollege, Edu van de Walle, aan tafel bij Pauw & Witteman
http://pauwenwitteman.vara.nl/gemist/archief?q=eurocollege (9 september 2013)

Directeur EuroCollege, Edu van de Walle, in gesprek met Paul van Liempt van BNR:
http://www.bnr.nl/?service=player&type=archief&fragment=201309110932001800 (11 september 2013, deel 1)
http://www.bnr.nl/?service=player&type=archief&fragment=20130911100300960 (11, september 2013 deel 2)

EuroCollege in de Volkskrant
http://krant.volkskrant.nl/ipaper-online/print/article/8002/39575/NL/2131312 (7 september 2013)

Ben Tiggelaar, managementgoeroe over EuroCollege:
“Met het uitgangspunt van EuroCollege, waarbij succes bepaald wordt door doelgerichte actie, ben ik het helemaal eens. Deze school is heel bijzonder en boekt zeer goede resultaten. 80%! Dat haalt geen enkele hogeschool in Nederland. Die andere scholen kunnen nog veel van jullie leren.”

By | 2018-01-02T21:51:24+00:00 January 9, 2014|PR Tips & Tricks|