Persbericht: EuroCollege: “Wij geloven niet in computers op school, wij investeren liever in mensen”

EuroCollegeKleinschalige kwaliteitsschool doet het anders

Rotterdam, 9 april – Terwijl de meeste scholen steeds meer investeren in computers en de digitalisering van het onderwijs, investeert EuroCollege in mensen. Op deze particuliere MBO+ en HBO kwaliteitsschool met de opleidingen in International Business & Entrepreneurship , Eventmanagement en Hotelmanagement is er geen computer te bekennen. EuroCollege is de enige school in Europa, of zelfs in de wereld, die een versnelde bachelor van 2,5 jaar mag aanbieden. Structuur en discipline vormen de boventoon. 80% van de studenten slaagt versneld.

Particulier onderwijs steeds populairder
Particulier onderwijs wint terrein in Nederland. Het EuroCollege, oorspronkelijk alleen gevestigd in Rotterdam, breidde vorig jaar uit naar Amsterdam en vestigt zich in 2014 ook in Eindhoven. Directeur EuroCollege, Edu van de Walle: “Door alle hervormingen in het onderwijs is er veel minder structuur en begeleiding waardoor studenten meer last hebben van concentratieproblemen. Door studenten te leren focussen, presteren ze beter en is de onderlinge sfeer en het vertrouwen hoog. Steeds meer studenten kiezen voor ons college door onze klassieke aanpak.” Susanne, student van de opleiding Eventmanagement bij het EuroCollege vertelt: “De universiteit waar ik eerst studeerde is een grote massafabriek. Het is heel onpersoonlijk. Je spreekt de docenten of stafleden nooit. Ook zit je met 500 man in een collegezaal. Je wordt volledig losgelaten en ‘je zoekt het maar uit’. Op het EuroCollege is alles veel kleinschaliger, gestructureerder en persoonlijker. Dat spreekt mij enorm aan.”

Echte ondernemers voor de klas
Het EuroCollege kent geen lesuitval maar louter volle schooldagen met intensieve begeleiding.Bij het EuroCollege staan ondernemers voor de klas die, volgens de heer Van de Walle, studenten als geen ander kunnen voorbereiden op een succesvolle carrière in het bedrijfsleven. “Wij investeren liever in goede mensen voor de klas dan in computers. Computers zorgen voor teveel afleiding waardoor studenten minder goed presteren. Daarom hebben wij een paar jaar geleden alle computers de deur uit gedaan. De beste beslissing die we hebben kunnen maken. Wij stellen onszelf als school namelijk verantwoordelijk voor het succes van de student. Onze aanpak en prestatiegerichte cultuur zorgt ervoor dat ook in economisch slechtere tijden onze studenten na hun studie vrijwel direct een baan vinden,” aldus de heer Van de Walle.

Meer informatie: www.eurocollege.nl

Voor meer informatie, interviewaanvragen en additioneel beeldmateriaal kunt u contact opnemen met  Stephanie Aukes op telefoonnummer 06-24608220 of e-mail info

[at]supastar-pr.com

Ben Tiggelaar, managementgoeroe over EuroCollege:
“Met het uitgangspunt van het EuroCollege, waarbij succes bepaald wordt door doelgerichte actie, ben ik het helemaal eens. Deze school is heel bijzonder en boekt zeer goede resultaten. 80%! Dat haalt geen enkele hogeschool in Nederland. Die andere scholen kunnen nog veel van jullie leren.”

Beeld studenten EuroCollege:

Interview directeur Edu van de Walle bij BNR:

YouTube kanaal EuroCollege:

By | 2018-01-02T21:51:41+00:00 April 9, 2013|PR Tips & Tricks|