Persbericht: Pellikaan Timing introduceert KIU TAI YU horloge

Ik schrijf en herschrijf ook persberichten voor klanten en kan helpen met de verzending, zoals het persbericht hieronder. Wil je ook een persbericht door mij laten (her)schrijven en/of verzenden. Wil je met je persbericht niet alleen de info@ en redactie@ adressen bereiken, maar juist de persoonlijke mailadressen van journalisten die schrijven over jouw product/vakgebied om je kans op free publicity te vergroten? Neem dan contact met me op.

pr begeleiding, pr advies, persbericht schrijven, persbericht verzending, pr bureau amsterdam, pr deskundige, pr expertisePersbericht: Pellikaan Timing introduceert KIU TAI YU horloge

Utrecht, 3 december 2014 – Het Nederlandse horlogemerk Pellikaan Timing presenteert een nieuw ontworpen horloge, de KIU TAI YU. Het horloge is een eerbetoon aan de geniale Chinese horlogemaker Kiu Tai Yu en is een dress watch. Het staat goed bij een pak en past door het kleine, platte ontwerp perfect onder de overhemdsmouw. De horlogeband is gemaakt van zwart alligator-leer.De KIU TAI YU is te koop via www.pellikaantiming.nl en enkele exclusieve verkooppunten in Maastricht, Culemborg,  Utrecht, Muiden en Amsterdam.

Inspiratie KIU TAI YU
Het nieuwe KIU TAI YUhorloge in de collectie van Pellikaan Timing is geïnspireerd op de ontwerpen van Kiu Tai Yudoor het gebruik van rood en off-white voor de wijzers. Ook de Mandarijn cijfers vormen een verwijzing evenals het kleine en platte ontwerp. Het wijzerplaat ontwerp stamt af van Pellikaan’s “Flying Dutchman” horloges. Deze horloges zijn vooral goed afleesbaar, met duidelijke minuten indexen en veel contrast tussen wijzers en wijzerplaat.

West-Europese hommage
Hubert Pellikaan: “Deze KIU TAI YUis een hommage aan de geniale horlogemaker Kiu Tai Yu. Hij kan zeker in één adem genoemd worden met de legendarische Engelse horlogemaker George Daniels maar is minder bekend bij het grote publiek. De KIU TAI YU heb ik samen met mijn zoon Tijn Pellikaan ontworpen en zal in een beperkte oplage beschikbaar zijn.”

Over Pellikaan Timing
Pellikaan Timing is opgericht door Hubert Pellikaan. Van origine is Hubert Pellikaan farmaceut met meer dan tien patenten op zijn naam op het gebied van geneesmiddelen en mechanical engineering. Naast farmaceut is hij ook een zeer groot horloge-liefhebber en altijd op zoek naar unieke horloges en uurwerken. Begin 2008 besloot hij zijn eigen horloges te gaan ontwerpen omdat hij bij veel horloges iets miste. Dat ging voornamelijk om een goede afleesbaarheid in het ontwerp, gedegen en betrouwbare techniek en bruikbaarheid van het horloge. Met zijn Pellikaan horloges combineert Hubert Pellikaan deze kernwaardes. Anno 2014 bestaat de collectie uit 8 verschillende horloge-ontwerpen. Alle horloges zijn Dutch Made wat subtiel zichtbaar is op de wijzerplaat.

Verkoopinformatie
De KIU TAI YU is verkrijgbaar voor € 1690 en online te kopen via www.pellikaantiming.nl. Daarnaast zijn Pellikaan Timing verkooppunten: Etoile Maastricht, Amsterdam Watch Company Amsterdam Punte Juwelier Utrecht, Stadsuurwerkmakerij Culemborg, Atelier Helsloot Muiden, Annes concept voor Mooi Amsterdam.

Horloge specificaties
Kast: roestvrijstaal 316L
Afmetingen: 40 mm diameter, 9,5 mm hoog, bandmaat 22 mm
Waterdichtheid: 5 ATM / 50 meter
Saffierglas: aan voorzijde en achterzijde, uurwerk is zichtbaar
Uurwerk: eta2892A2 gedecoreerd met perlage en blauwe schroeven

Voor meer informatie, interview-aanvragen en additioneel beeldmateriaal, kunt u contact opnemen met Hubert Pellikaan via e-mail hubert[at]pellikaantimin[dot]nl en telefoonnummer 06-24776584.

Lage resolutie beeld KIU TAI YU

Wilt u een hoge resolutie beeld ontvangen? Stuur een e-mail naar bovengenoemde en het beeld wordt u direct opgestuurd.

By |2018-01-02T21:51:02+00:00December 3, 2014|PR Tips & Tricks|