Persbericht: ‘Rotbanken’ eerste boek voormalig zakelijk bankier Michiel Werkman

free publicity, pr campagne, product lanceren, promotie, publiciteit, gratis publiciteit, pr bureau, pr bureau amsterdamVoor ondernemers die de financieringswereld willen doorgronden

Amsterdam, 28 maart 2014 – ‘Rotbanken, ook de financiers van uw toekomst’ is het eerste boek van voormalig zakelijk bankier Michiel Werkman. In dit boek deelt Werkman zijn insider-kennis hoe ondernemers de bank wél kunnen overtuigen de gewenste financiering te verstrekken. Dit boek is geen aanklacht tegen banken. Werkman leert ondernemers de ‘taal’ van geldschieters spreken. Hoe een investerings- of businessplan eruit moet zien en hoe deze met succes te verkopen aan een bank of investeerder. Rotbanken is het eerste Nederlandse boek dat speciaal gericht is op de MKB-er. Het bevat praktijkvoorbeelden en tips waarmee ondernemers direct kansen creëren en voordelen kunnen behalen in hun relatie met financiers. Rotbanken is vanaf 28 maart 2014 verkrijgbaar via de boekhandel, Managementboek.nl en www.rotbanken.nl.

‘Rotbanken’
De laatste jaren is het voor ondernemers lastiger en vooral veel complexer geworden om via banken te financieren. Werkman: “In netwerken kom ik steeds vaker ondernemers tegen die banken uit de weg gaan en die in termen van ‘rotbanken’ spreken, of erger. Banken zijn er niet om ondernemers te helpen maar om zoveel mogelijk geld aan ze te verdienen. Toch zullen banken hoe dan ook, co-financiers van hun toekomst zijn. Om ze succesvol te overtuigen moet je echter wel aan de bankeisen en verwachtingspatronen van financiers en investeerders voldoen. In mijn boek beschrijf ik ronduit verbijsterende situaties uit de praktijk en ik wil voorkomen dat ondernemers daarin verzeild raken. Daarom besloot ik ‘Rotbanken’ te schrijven.”

Flaptekst
Dit boek toont hoe banken en investeerders opereren én hoe u hun beslissing over krediet kunt beïnvloeden. Voor bedrijven is dat van levensbelang want zonder passende financieringsbronnen gaat zelfs het allerbeste bedrijf naar de knoppen. Lees hoe het er achter de metershoge bankmuren en aan de andere kant van de tafel aan toegaat. Doe daar uw voordeel mee!

‘Rotbanken, ook de financiers van uw toekomst’ van Michiel Werkman verschijnt 28 maart 2014 en kost € 24,95. ISBN-nummer 9789082184204. Uitgeverij: Insparco.

pr bureau amsterdam, pr advies, pr strategie, publiciteit, gratis publiciteit, pr, persberichtOver Michiel Werkman
Michiel Werkman (1959) is een voormalig zakelijk bankier met ruim 30 jaar ervaring in bedrijfsmatig financieren. Hij heeft operationele, commerciële  en leidinggevende functies bekleed bij de ABN, AMRO, VSB-Bank, FMN Finance House en Rabobank. De laatste tien jaar van zijn carrière begeleidde hij ondernemers in moeilijkheden. In 2012 besefte hij dat zijn eigen ambities en die van banken niet langer parallel liepen. Sinds begin 2013 staat hij daarom met al zijn kennis en ervaring ondernemers bij om hun ambities te realiseren via INSPARCO, Independent Sparring Partner & Consultant. Als columnist voor WijNoordHolland.nl becommentarieert en volgt hij de bancaire wereld kritisch. ‘Rotbanken, ook de financiers van uw toekomst’ is zijn eerste boek. Werkman is geboren in IJmuiden en woont in Amsterdam. www.insparco.nl | www.facebook.com/rotbanken | @MichielWerkman

Voor meer informatie, additioneel beeldmateriaal of interviewaanvragen kunt u contact opnemen met persvoorlichter Stephanie Aukes via telefoonnummer 06-24608220 of per e-mail via info[at]supastar-pr.com.

Recensie exemplaar
Wilt u een recensie-exemplaar ontvangen? Ik kan u direct een pdf opsturen of het boek in papierenversie (vanaf 28 maart) doen toekomen.

Lage resolutie beeldmateriaal van Rotbanken en Michiel Werkman kunt u hier downloaden:

Wilt u hoge resolutie beeldmateriaal ontvangen? Stuur een e-mail naar info[at]supastar-pr.com en u krijgt het beeldmateriaal direct toegestuurd.

By |2018-01-02T21:51:17+00:00March 28, 2014|PR Tips & Tricks|