Persbericht: Starters Academie wint Johan Stekelenburg Compliment voor inspanningen mensen aan werk te helpen

Johan Stekelenburg Compliment Rene MoermanAmsterdam, 26 november – Mentor en trainer René Moerman van de Starters Academie heeft het Johan Stekelenburg Compliment 2010 gewonnen voor zijn tomeloze inzet om mensen met een uitkering te begeleiden naar werk via een eigen internetbedrijf. Moerman mocht gisterenavond in Amsterdam een bronzen kunstwerk en een geldbedrag van 15.000 euro in ontvangst nemen. De inspirator besloot het door hem gewonnen geldbedrag te delen met de andere twee genomineerden, opvangmoeder Felicia Molema en kermisexploitant Frans Stuy. René Moerman zet zich bij de Starters Academie belangeloos in om mensen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt op te leiden tot internetondernemer en zodoende hen hiermee een toekomst te bieden. (Foto Jan-Reinier van der Vliet)

De jury was vooral geïmponeerd door de wijze waarop Moerman en de Starters Academie zich inspannen om met name Wajongers, mensen die geboren zijn met een aandoening, uit een uitzichtloze situatie te halen en een kansrijke toekomst te bieden. De opleiding tot internetondernemer van de Starters Academie biedt mensen deze mogelijkheid. Moerman voelt zich vereerd dat hij het Johan Stekelenburg Compliment in ontvangst mocht nemen. “Passie en spirit beloond,” aldus Moerman. Initiatiefnemer van de Starters Academie, Mirella Wouters: “Ik vond het heel speciaal toen René Moerman tijdens de prijsuitreiking verkondigde dat hij het door hem gewonnen geldbedrag door drieën zou gaan delen zodat de andere twee genomineerden ook 5.000 euro in hun projecten kunnen investeren. Dat tekent hem als mens. Wij zijn trots en blij dat hij deel uitmaakt van het team van de Starters Academie!” Het Compliment werd uitgereikt door Heleen Hoekstra, de weduwe van Johan Stekelenburg. In totaal werden 69 mensen genomineerd voor de prijs.

Over Johan Stekelenburg Compliment

Het Johan Stekelenburg Compliment is een hommage aan Johan Stekelenburg, oud-vakbondsman en ex-burgemeester van Tilburg. Stekelenburg overleed in 2003 en was medeoprichter en bestuurslid van de Start Foundation, die deze verkiezing organiseert. De onderscheiding is bedoeld voor een persoon of organisatie die zich belangeloos inzet om mensen zonder baan aan werk te helpen en wordt eens in de twee jaar uitgereikt. Meer informatie: http://www.johanstekelenburgcompliment.nl

Over Starters Academie
De Starters Academie heeft een laagdrempelige opleiding ontwikkeld die mensen met een arbeidsbeperking kansen biedt op uitkeringsonafhankelijkheid. Tijdens de opleiding gaan de cursisten samen met de docenten aan de slag om hun passie te vertalen naar een levensvatbaar internetbedrijf. De Starters Academie werkt intensief en succesvol samen met UWV, gemeenten en re-integratiebureau’s en biedt mensen met minder kansen op de arbeidsmarkt toekomstperspectief en een mogelijkheid op een eigen inkomen. Meer informatie: http://www.starters-academie.nl

Noot voor de redactie/niet voor publicatie
Via onderstaande link kunt u een persfoto van René Moerman downloaden:
http://startfoundation.nl/persfoto. De foto is rechtenvrij mits u de naam van de fotograaf vermeld: © Jan-Reinier van der Vliet fotografie.

Voor meer informatie over de Starters Academie, interviewaanvragen of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Mirella Wouters op telefoonnummer: 06-21540018 of via e-mail: mirella@starters-academie.nl Bezoek ook de website: http://www.starters-academie.nl

By | 2016-11-01T08:44:31+00:00 November 26, 2010|PR Tips & Tricks|