Persbericht: Zoektocht “Creatieve ondernemer van het jaar 2015” 16 februari 2015 van start

free publicity, pr, pr campagne, pr award, pr bureau amsterdam, pr crowdfunding, free publicity crowdfunding, Nieuwe award voor rolmodel in culturele en creatieve sector

Rotterdam, 12 februari 2015 – Ondernemers in de culturele en creatieve sector kunnen zich vanaf 16 februari t/m 22 maart 2015 inschrijven om kans te maken op de titel ‘Creatieve ondernemer van het jaar’. Kunstenaars zoals muzikanten, theatermakers, dansers en ook creatieve ondernemers als schrijvers, copywriters, vormgevers en meubelmakers kunnen meedingen naar de award. De competitie is bedoeld om kunstenaars en creatieve ondernemers, die ondanks de bezuinigingen en turbulentie in de sector een rolmodel zijn, te belonen en het ondernemerschap aan te moedigen.De winnaar van de competitie wordt bekend gemaakt tijdens het event ‘Tussen kunst en cash’ op 28 mei 2015 in het CAPSLOC podium in regio Rotterdam. De hoofdprijs is een geldbedrag van € 3.000. De award is een initiatief van top coach voor kunstenaars en creatieve ondernemers Maaike van Steenis van ‘Succesvol ondernemen als creatief’. Voor meer informatie, aanmeldcriteria en inschrijvingen: www.creatieveondernemervanhetjaar.nl

Hoe werkt het?
Ondernemers in de culturele en creatieve sector kunnen zich inschrijven via www.creatieveondernemervanhetjaar.nl. Deelnemers dienen een creatief of kunstzinnig beroep uit te oefenen als individu of collectief, ondernemer te zijn (dus niet in loondienst of een instelling hoofdzakelijk afhankelijk van subsidies), te kunnen leven van zijn creativiteit of in geval van een starter: dit op korte termijn kunnen.Alle criteria en voorwaarden staan op de website vermeld.

Positief signaal
Maaike van Steenis: “Met deze award wil ik een positief signaal afgeven aan de creatieve sector. Ondanks de bezuinigingen zijn er namelijk nog steeds ongelofelijk veel kunstenaars en creatieven die op een inspirerende manier, buiten de gebaande paden, hun eigen broek op weten te houden met hun kunst. Voor de “Creatieve ondernemer van het jaar” award gaan we landelijk op zoek naar de creatieveling of kunstenaar die op de meest creatieve manier geld weet te verdienen met zijn kunst. Op deze manier wil ik het ondernemerschap in de sector stimuleren en rolmodellen een podium geven om anderen te inspireren!”

Jury
De 3-koppige jury van de ‘Creatieve ondernemer van het jaar 2015’ award bestaat uit Jan Peter Bogers, ondernemer en bekend van zijn succesvolle boek ‘Versimpelen – projecten realiseren zonder gedoe’ dat genomineerd is als managementboek 2014, Marijke van Velzen, ondernemer en docent cultureel ondernemerschap op Codarts en Desiree Bellaard, artistiek leider en programmeur van poppodium CAPSLOC, regio 010.

Over Maaike van Steenis
Maaike van Steenis is coach en trainer en leert kunstenaars en creatieve ondernemers hoe zij een goed inkomen kunnen verdienen met hun kunst. Zij startte haar bedrijf ‘Succesvol ondernemen als creatief’ omdat zij ontdekte dat er een groot gebrek is aan kennis over marketing en ondernemerschap in de culturele en creatieve sector. Maaike heeft een hart voor cultuur en een achtergrond als zakelijkleider en fondsenwerver. Zij vindt dat kunstenaars en creatieve ondernemers een fatsoenlijk honorarium verdienen en bijdragen aan een mooiere wereld. Maaike heeft reeds duizenden kunstenaars en creatieve ondernemers geholpen met meer verdienen middels haar (online) trainingen, events, coaching trajecten en nieuwsbrieven. www.creatieveondernemervanhetjaar.nl | www.succesvolondernemenalscreatief.nl

Voor meer informatie, interview-aanvragen en additioneel beeldmateriaal kunt u contact opnemen met persvoorlichter Stephanie Aukes via info[at]supastar-pr[.]com en telefoonnummer 06-24608220.

Hoge resolutie beeldmateriaal kunt u hier downloaden:

By |2018-01-02T21:50:59+00:00February 12, 2015|PR Tips & Tricks|